تینا مزدکی_بر اساس گزارش‌هایی که فعلا از اقدامات اپل در دسترس است، مدل‌های رده‌پایین‌تر آیفون ۱۸ که قرار است در بهار ۲۰۲۷ عرضه شوند، مجهز به ۹ گیگابایت حافظه رم (DRAM) خواهند بود که نسبت به رم ۸ گیگابایتی فعلی افزایش یافته است. 

تراشه A20 که اپل برنامه‌ریزی کرده تا در این دستگاه‌ها استفاده کند، به جای ساختار ۲ گیگابایت ضربدر ۴ رم که در مدل‌های رده‌پایین فعلی آیفون ۱۷ استفاده می‌شود، از ساختار ۱.۵ گیگابایت ضربدر ۶ رم برای دستیابی به مجموع ۹ گیگابایت رم بهره خواهد برد.

منظور از آیفون‌های رده‌پایین‌تر در این گزارش‌ها، به احتمال زیاد آیفون ۱۸ و آیفون 18e است که طبق شایعات در حدود مارس یا آوریل سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهند شد. اپل قصد دارد آیفون ۱۸ پرو، آیفون ۱۸ پرو مکس و آیفون تاشو را پاییز امسال معرفی کند و انتظار می‌رود این دستگاه‌ها مانند مدل‌های فعلی آیفون ۱۷ پرو، دارای ۱۲ گیگابایت رم (۱.۵ گیگابایت ضربدر ۸ قالب) باشند.

مشخصات فنی آیفون ۱۸ لو رفت/ این گوشی با رم ۹ گیگابایتی می‌آید!

اپل رم بیشتری را به مدل‌های آیفون ۱۸ اضافه خواهد کرد تا مطمئن شود این دستگاه‌ها به خوبی از پس پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی برمی‌آیند و قادرند از تمامی ویژگی‌های «هوش اپل» (Apple Intelligence) که در iOS 27 ارائه می‌شوند، پشتیبانی کنند.

اپل به تازگی قیمت‌ها را در خطوط تولید مک و آیپد خود افزایش داد، اما قیمت آیفون ۱۷ تغییری نکرده است. این شرکت احتمالاً هم‌زمان با معرفی مدل‌های آیفون ۱۸ پرو، افزایش قیمت‌ها را اعمال خواهد کرد و از آنجایی که این شرکت حتی قیمت آیپد رده‌پایین و مک‌بوک نئو را نیز بالا برده است، آیفون ۱۸ و آیفون 18e احتمالاً از این افزایش قیمت مستثنی نخواهند بود.

منبع: macrumors

۲۲۷۳۲۳

✅ آیا این خبر خودرو و حمل و نقل برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک‌ها:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *