به گزارش بازار، مهدی رعیتی مدیرعامل منطقه آزاد مهران، امروز سه‌شنبه ٢١ بهمن در مراسم معارفه خود به‌عنوان نخستین مدیرعامل منطقه آزاد مهران، با اشاره به شرایط خاص و محرومیت‌های منطقه، گفت: با توکل به خدا و انگیزه خدمت به زائران و مردم، مسئولیت این منطقه را پذیرفتم و تلاش خواهیم کرد منطقه آزاد مهران به الگویی کارآمد تبدیل شود.

وی افزود: طرح جامع منطقه آزاد مهران مورد بازبینی قرار گرفته و برنامه‌های مشخصی در حوزه لجستیک، ترانزیت، گمرک، ایجاد کریدورهای بین‌المللی و اشتغال پایدار تدوین شده است. سیاست ما ایجاد یک سازمان چابک و کارآمد است، نه ساختار بزرگ و ناکارآمد.

رعیتی با تأکید بر شفافیت گفت: تمام مکاتبات و قراردادها به‌صورت شفاف به اطلاع مردم خواهد رسید و جذب نیرو صرفاً از طریق فرآیندهای قانونی و آزمون انجام می‌شود. به‌دنبال زمین‌فروشی یا خام‌فروشی نیستیم و برای دستیابی به درآمدهای پایدار، مدل‌های جدیدی طراحی کرده‌ایم.

نماینده مجلس: منطقه آزاد مهران موتور درآمدزایی ایلام است

فریدون همتی، نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم استان سال‌ها در انتظار راه‌اندازی منطقه آزاد مهران بودند، گفت: تأخیر چندساله در آغاز به‌کار این منطقه، قابل توجیه نبود و خوشبختانه در دولت چهاردهم، روند تعیین هیأت‌مدیره و آغاز فعالیت‌ها با سرعت بیشتری دنبال شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام افزود: این استان دارای منابع عظیم نفت و گاز و مرز ۴۳۹ کیلومتری با عراق است و منطقه آزاد مهران می‌تواند نقش کلیدی در فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال ایفا کند.

همتی تصریح کرد: انتظار داریم منطقه آزاد مهران علاوه بر توسعه اقتصادی، در تسهیل خدمات اربعین نیز نقش‌آفرینی جدی داشته باشد و زمینه حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد شعب شرکت‌های تولیدی با هدف صادرات به عراق و کشورهای منطقه را فراهم کند.

✅ آیا این خبر خودرو و حمل و نقل برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک‌ها:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *